Benzinesként erősebb lett az új Škoda Octavia RS

Autó


fotók:Skoda Auto
Hirdetés

Megérkezett az Octavia csúcsváltozata: limuzin és kombi, dízel és benzines egyaránt választható, tehát a bevált recept nem változott. A 2.0 TSI teljesítménye 230 lóerőre emelkedett, ezzel minden idők leggyorsabb és legerősebb sorozatgyártású Skodája.

Hirdetés

Az RS új első és hátsó lökhárítókat kapott, a karosszériát 15 millivel lejjebb engedték, hátul 30 millivel nagyobb a nyomtáv, mint az elődnél. Alapfelszerelést képeznek a piros féknyergek és a 17 colos gurulók, míg opcióként 18 és 19 colos felnik is elérhetőek. Szélesebb lett a hűtőrács, amiben további fényszórót helyeztek el kristályos dizájnnal. Alul is szélesebben terpeszkednek a beömlők, ezek méhsejt mintázatot kaptak. Elöl LED-ből építkeznek a fényszórók és adaptívak, hátul pedig a rendszámvilágítás használja ugyanezt a technológiát. A diffúzor és a tetőspoiler is az RS modell sajátja.

Hirdetés

Az utastérben található RS sportülések rendelhetőek bőr/szövet kombinációban vagy Alcantarával. A sportkormányt perforált bőrbe húzták, DSG esetén váltófülekkel szerelik. Széria a hangulatvilágítás, alumíniumpedálokat lehet taposni, a küszöbön pedig RS logó virít. A vezetést progresszív kormányzás támogatja, opcióként pedig hanggenerátor is rendelhető az RS Octaviába.

octaviars02

A 2.0 TSI 10 lóerővel lett izmosabb, immár 230 lóerőt teljesít 350 Nm társaságában. Az elsőkerekes modell 6.7 másodperc alatt van százon, végsebessége 250 km/ó. A kombinált fogyasztás 6.5 liter a limuzin esetében, manuális váltóval. Szériában hatsebességes manuális egység társul a motorhoz, felárért hatsebességes DSG-t lehet kérni.

A dízel továbbra is 184 lóerős, a 380 Nm már 1750-es fordulattól rendelkezésre áll. A sprintidő 7.9 másodperc, végsebessége 232 km/ó. A fogyasztás 4.5 liter manuális váltóval, limuzinként. A dízel kapható 4×4 hajtással is, ebben az esetben DSG váltó van a hajtásláncban.

Az RS 2000-ben jelent meg a Skoda kínálatban, azóta több mint 200 ezer darabot adtak el belőle. Ebből 100 ezret tesz ki a harmadik generáció, amit 2013-ban mutattak be.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...