Az AMG letépte a tetőt a Mercedes C63-ról, de nem emiatt kell nagy zajra számítani

Autó


Fotók: Mercedes-Benz
Hirdetés

Az AMG nemes egyszerűséggel hangulatosnak nevezte a New York Auto Shown bemutatott C63 kabriót, és amikor a motorháztető alatt egy V8-as biturbó szörnyeteg dorombol miközben a fejed fölött az eget látod, nehéz is ezzel a kijelentéssel vitába szállni.

Hirdetés

Az új jövevényben a meglehetősen jól ismert 4 literes turbófeltöltős V8-as erőforrást találhatják majd a vásárlók, ami a C63 Saloon, Estate, Coupe, valamint az AMG GT fenevadban is helyet kapott már. Ez azonban az első olyan alkalom, amikor a motor hangját nyitott tető mellett is élvezhetjük, ugyanis a jelenlegi modell esetében egy automatikusan nyitható és zárható vászontetővel van dolgunk, aminek kezelését 50 km/órás sebességig akár menet közben is elvégezhetjük.

Hirdetés

amg135433

Vannak még érdekességek az új modellel kapcsolatban, de mielőtt tovább lépnénk, térjünk ki annak teljesítményére, merthogy több változat közül is választhatnak maguknak az ügyfelek. Van egy alapváltozat, amely 476 lóerővel csalogatja az autósokat, ám a kategória vásárlórétegét ismerve alighanem kijelenthető, hogy nem ez lesz a legkelendőbb variáns. Az alapváltozatnál sokkal nagyobb élményt nyújthat majd a C63 ’S’ terelgetése, amely 510 lóerős teljesítménnyel és már 1750-es fordulatszámtól elérhető 700 nm-es nyomatékkal várja majd az érdeklődőket. Mindkét modell hátsókerék-hajtással és 7-fokozatú automata váltóval áll az ügyfelek rendelkezésére.

amg14533

A Mercedes-AMG tájékoztatása szerint a 0-100 történő gyorsulás az alapmodell esetében 4.2, az S variáns esetében pedig 4.1 másodpercet vesz igénybe, miközben mindkét modell végsebessége 250 km/órában lett meghatározva. Ez persze nem jelenti azt, hogy ennél ne lenne feljebb, hiszen némi plusz pénzért cserébe rendelkezésre áll az „AMG Drivers Package” is, amelynek köszönhetően a végsebesség akár 280 km/óráig is kitolható.

És akkor említsük meg azt a hangzavart is, amire a címben már utalást tettünk, ugyanis a kabrióhoz hangolt kipufogórendszerhez elérhető egy úgynevezett ’Performance’ rendszer is, ami gombnyomásra szabadítja fel a kipufogóban rejlő sikítani szándékozó erőt. A belvárosban élőknek sem kell azonban a szívükhöz kapniuk ennek hallatán, ugyanis az AMG elmondása szerint a módosítással együtt is mindenféle zaj határértéken belül maradtak. Rendelkezésre állnak az AMG-től megszokott felfüggesztés módok is, amiket a szokásos Comfort, Sport és Sport Plus módokba kapcsolgathatnak a vezetők.

amg13433

Az alap és az „S” változat között egyébként nem csak gyorsulási idő béli különbségeket fedezhetünk fel, hiszen míg előbbi esetében mechanikus, utóbbi esetében már elektronikus differenciálműről beszélhetünk, de a különbségek közé sorolhatjuk a fékeket is, hiszen az alapmodell esetében „csak” 360mm-es féktárcsák állnak rendelkezésre, szemben az „S” változat 390mm-es, vagy adott esetben 402mm-es féktárcsáival.

Noha ez a cikk leginkább az autó teljesítményét hivatott bemutatni, ne menjünk el szó nélkül a külső és a mellett sem, hiszen az enyhén kiszélesített karosszéria, a domború motorháztető, a négyes kivezetésű kipufogórendszer és a számos aero elem lenyűgöző megjelenést varázsol az autónak, aminek utasterében a Mercedesre álltalánosan is jellemző rendkívül magas minőségre számíthatunk – természetesen sok bőr és fém elemmel megspékelve.

Az Egyesült Királyságban már májustól kezdődően leadhatják az érdeklődők rendeléseiket az új modellre, míg az első példányok kiszállítására októbertől lehet számítani, igaz, azok ára egyelőre még óriási rejtély.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...