A Volkswagen Csoport három márkája is csökkenő számokat produkál

Autó


Fotó: Volkswagen
Hirdetés

Számos autógyártóhoz hasonlóan a Volkswagen Csoport is közzétette az idei év első hónapjára vonatkozó értékesítési adatokat, melyből kiderült, hogy három márka is a gyengélkedés jeleit mutatja.

Hirdetés

Januárban a Volkswagen Csoport összesen 813.700 járművet értékesített, ez pedig 4%-kal kevesebb annál, mint amit az előző év hasonló időszakában rögzített adatok mutatnak. A csökkenés nagyrészt három márkának köszönhető, na meg annak, hogy a legnagyobb piacnak számító Kínában megszüntették a csoport által gyártott modellekre igényelhető adókedvezményt.

Hirdetés

Maga a Volkswagen, mint márka, 4.9%-os mínusszal zárta a januárt, de az Audi ennél is rosszabb hónapot produkált, hiszen nem kevesebb mint 13.5%-kal maradt el az előző év hasonló időszakának eredményeihez képest. A harmadik mínuszban záró márka a kamiongyártó részleghez köthető MAN volt, ahol 5%-cs csökkenést voltak kénytelenek elkönyvelni.

További érdekes tartalomért kövesd Facebook oldalunkat!

Európában egy fokkal már szebb a helyzet, mint Kínában, itt ugyanis a 312.900 értékesített jármű 7%-os növekedést eredményezett. A kiszállítások Nyugat-Európában 5.8%-kal, Közép- és Kelet-Európában pedig 13.6%-kal nőttek 2016 januárjához képest, miközben a gyengélkedő orosz piacon is sikerült 1.3%-os pluszban zárni.

Észak-Amerikában is növekvő számokról lehet beszámolni, hiszen a 66.600 értékesített modell 9%-os növekedést jelentett. Ebből 41.500 az Egyesült Államokban talált gazdára, ahol kiugróan magas, 14%-os növekedést jegyezhettek fel. 8.6%-os pluszban zárt a dél-amerikai piac is, ám ez sem tudta ellensúlyozni, a 14%-os csökkenést produkáló kínai piacot, ahol mindössze 344 ezer modellt tudtak értékesíteni.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...