A vártnál jobban halad az önvezető technológia fejlesztése a Mercedesnél

Autó


fotó:Daimler AG
Hirdetés

A Mercedes-Benz szép karácsonyi ajándékot kapott a stuttgarti kormányzattól, ugyanis közúton is tesztelhetik az önvezető autók következő generációját. A technológia fejlesztése a vártnál jobban és gyorsabban halad a Daimlernél.

Hirdetés

A Mercedes V-osztályokból álló flottájának célja, hogy valós forgalmi körülmények között teszteljék a DAVOS (Daimler Autonomous Vehicle Operating System) nevű szenzorgenerációt. A fedélzeten találhatóak lidar-szenzorok, ahogy mélytanulásra képes szoftver is, ami a saját hibáiból okulva dolgozik tovább, valamint az autóiparban eddig elvétve alkalmazott GPU-k is. Biztonsági okokból a továbbiakban is két kiképzett szakember fog helyet foglalni a kocsikban.

Hirdetés

Az auto motor und sport azt is megjegyzi, a Cityscape nevű kutatási programban résztvevő mérnököket meglepte, mennyire jól haladnak a technológia fejlesztésével, elsősorban a forgalmi helyzetet felismerő szoftverrel. A szoftver képes felismerni átláthatatlan helyzetekben a megbúvó gyalogosokat, az alig látható akadályokat is – jobban, mint egy emberi lény. Az algoritmusok magukat programozzák, és annyira remekül működik a felismerési folyamat, hogy a Cityscape-fejlesztők sem tudnak már magyarázatot adni mindenre, ami a rendszer működését illeti. A szoftver képes felismerni gyalogosokat akkor is, ha nagyrészt autó mögött vannak, vagy az utunkat keresztező kerékpárosokat elegendő pixel alapján.

A Daimler egyik szóvivője elmondta, jelenleg egy 3-as szintű jármű fejlesztésén dolgoznak. Ez azt jelenti, hogy a sofőrnek nem kell folyamatosan szemmel tartania a forgalmat, miközben a kocsi önvezető módban van, de mindig késznek kell lennie arra, hogy átvegye az irányítást. A 2-es szintbe azok a kocsik tartoznak, melyek maguktól tartják a távolságot és a nyomvonalat nagyobb sebesség mellett. Ugyanakkor a sofőrnek folyamatosan figyelnie kell az utat, a kezét a kormányon kell tartania, és folyamatosan kontrollálnia kell az eseményeket.

A BMW nemrég jelentette be, hogy 2017 elejétől München belvárosában fognak tesztelni,  szintén két fő található az átalakított 3-as GT-ben. A Volvo Göteborgban helyez üzembe egy flottát, de mérnökök helyett ügyfelek foglalnak majd helyet a kocsikban.

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Le Mans és F1 keverékéből lesz az LMF1 – mi van?

Le Mans és F1 keverékéből lesz az LMF1 – mi van?

A Yasiddesign ismét szabadjára engedte fantáziáját, és a Porsche legendás 917-es modelljét ötvözte Forma-1-ből átmentett génekkel. Utóbbit tükrözik a kerekek, a széles első szárny és a hátsó légterelő. Túl...
Távozik a BMW főtervezője

Távozik a BMW főtervezője

Buzz

Az auto motor und sport megbízható forrásokra hivatkozva írja, hogy távozik a bajorok főtervezője, Karim Habib. Azt nem tudni, hol folytatja a libanoni származású dizájner.
Cikk archívum...