A Mercedes nem csak a pályán bajnok: lenyomták a BMW-t értékesítésben

Autó


fotó:Daimler AG
Hirdetés

A Daimler AG vezetője, Dr. Dieter Zetsche büszkén jelentette be Detroitban, hogy idő előtt lenyomták a riválisokat, és immár nem csak a versenypályákon számítanak bajnoknak. A BMW több mint egy évtizeden át birtokolta az első helyet az értékesítések tekintetében.

Hirdetés

A BMW 2 003 359 autót adott el tavaly, míg a Mercedesnek 2.08 millió járművet sikerült értékesítenie. A BMW-nél 5.2 százalékos volt a növekedés, de kevés ahhoz, hogy megtartsák az első helyet. Az Audi a harmadik helyen található 1.87 millióval, ez 3.8 százalékos növekedés 2015-höz képest.

Hirdetés

„Nem csak a versenypályán nyer a Mercedes-Benz. Egy másik címet is megszereztünk tavaly”- mondta a konszern elnöke Detroitban. „A legnagyobb értékesítéssel rendelkező prémium autómárka címét”- tette hozzá büszkén Zetsche. „Ha esetleg csodálkoznának rajta, hogy ez a két autó miért a hátsó lámpáit mutatja: nos, nem azért, mert szégyellősek. Mi úgy hívjuk, ezt látják a riválisaink”- mutatott a mellette álló A 45 AMG-re és CLA-ra.

További érdekes tartalomért kövesd Facebook oldalunkat!

A Mercedes több mint 2 millió autót adott el világszerte 2016-ban  – először fennállása alatt. Kínában több mint 26 százalékos volt a növekedés, Európában 12.4 százalék. Zetsche elmondta, eredetileg 2020-ra tűzték ki célul, hogy megelőzzék a versenytársakat, „szóval nemcsak az elsők vagyunk, hanem gyorsan is értünk oda”. „Az új célunk, hogy a csúcson maradjunk”- tekintett előre. Ez volt zsinórban a hatodik olyan év, hogy rekorddal zárt a Mercedes – ugyanezt mondhatja el magáról a BMW is.

Zetsche hangsúlyozta, rendkívül fontos szerepe volt az eredményekben a kompakt palettának, mely öt tagból áll jelenleg: A- és B-osztály, GLA, CLA, és CLA Shooting Brake. Külön hangsúlyozta, hogy a tavaly megújult E-osztály is jókora szeletet hasított ki a tortából. Nagyon fontos, hogy 50 százalék felett van az új ügyfelek aránya a kompakt vásárlóik esetében, tehát más márkáktól érkeznek vagy más márkák helyett választanak Mercedest. Az A-osztály esetében 13.5 évvel csökkent a vevők átlagéletkora az elődmodellhez képest. Az elmúlt 5 évben több mint 2 milliót adtak el a felsorolt kompakt kocsikból, márciusban pedig érkezik egy új modell, hintette el Zetsche.

 

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Egy Alfa Romeo, amire lehetetlen lenne nemet mondani

Egy Alfa Romeo, amire lehetetlen lenne nemet mondani

A mai autóipari környezetben egyértelműen a hiperautók váltak a csúcsragadozókká, hiszen olyan teljesítménnyel és csúcstechnológiával büszkélkedhetnek, amit csak nagyon kevés modell tudhat magáénak.
Cikk archívum...