A Mercedes-AMG pokoli szörnyetegekkel ünnepel 2017-ben

Autó


Hirdetés

A legendás német gyártó egy nagyon erős felhozatallal ünnepli meg a 50. évfordulóját az AMG részeként, miközben az új GT C is bemutatkozott.

Hirdetés

A Mercedes-AMG 2017-ben ünnepli az 50. évfordulóját, melynek alkalmából a „család” részeként igencsak erős típusokat dob piacra, kiterjesztve az AMG GT és az új AMG GT C Roadstert. Ezek között helyezkedik el az AMG GT S és az AMG GT R, amik ugyancsak felskálázva várják a vásárlókat.

Hirdetés

Jó hír, hogy a család részeként az összes ilyen modell vizuálisan és technikailag is korszerűsítésen esik át, ami nyilvánvalóan még több erőt jelent majd a csomag részeként.

A design egyik legfeltűnőbb megoldása a jellegzetes „AMG Panamericana” hűtőrács, mely az összes AMG GT modell meg fog kapni. Ezzel a látványosan krómozott elemmel a motorsport örökségét szeretnék kiemelni, mely egyúttal a legújabb Mercedes-AMG GT3 versenyautóra hajaz. Az új első lökhárító kiemeli az autó szélességét, mely egyúttal laposabban is ül az úton. A nagy külső légbeömlő pedig garantálja a szükséges hűtőlevegőt a motortérbe.

mercedes-amg-gt-c-coupe (7)

Eddig az AMG GT R büszkélkedhetett az aktív levegő rendszerrel. Az első kötény mögötti ferde, elektronikusan vezérelt lamellák villámgyorsan kinyílnak, illetve összezárnak, még tovább javítva az aerodinamikai teljesítményt. Ezzel együtt a motor hűtése is ideálisabbá válik. Mostantól minden AMG GT modell megkapja ezt a fontos fejlesztést. A mérnökök a változtatások részeként a motorolaj hűtőjét az összes AMG GT típusban áthelyezték a kerékdobokhoz.

A változtatásokkal a 4.0 literes V8-as biturbós erőforrás 476 lóerőt ad le, ami 14 lóerővel több, mint korábban. Ezen túlmenően 630 Nm-t kapunk, ami az alapváltozathoz képest pedig 30 lóerős extra teljesítményt eredményez. Ugyanezeket a számokat kapjuk meg a GT Roadster esetében is.

A GT S 12 lóerővel lesz erősebb, 522 lóerős összteljesítménnyel, addig a nyomaték 20 Nm-t növekedvén 670 Nm.

A C variánsok a Coupéval, és a Roadsterrel 557 lóerőt és 680 Nm-es nyomatékot kínálnak. Az AMG GT R ezen a területen 585 lóerőt és 700 Nm-es nyomatékot ad le.

A család legbüszkébb tagja az AMG GT C, mely továbbfejlesztett menetdinamikával várja a potenciális tulajdonosokat. Számos olyan megoldás került az autóba, amit az AMG GT R-ből emeltek át, csakúgy, mint a Párisban bemutatkozott Roadster. Már a puszta megjelenésével is láthatóak a különbségek, kezdve az izmos hátsóval és a nagy kerekekkel. Ezzel együtt a gép szélesebb nyomtávot és egy aktív kormányzást is kapott a hátsó tengelyen.

mercedes-amg-gt-c-coupe (5)

Az új AMG GT C 57 milliméterrel lett szélesebb, mint a sima GT és a GT S. Ezzel kvázi ugyanazt a dimenziót kapjuk meg, mint az izmos GT R esetében: nagyobb kerekek, szélesebb nyomtáv, masszívabb aerodinamika… A módosításokkal jobb lett a tapadás, miközben a kanyarsebesség is növekszik. Hasonlóképpen hátul is javult a légáramlás a GT C esetében. Akárcsak a GT és a GT S változatnál, a hátsó szárnyprofil elektromosan nyúlik ki-és be, függően a sebességtől és attól, hogy milyen programban használjuk az autót.

A vezetési élményt növeli az AMG Vezetési Kontroll, mely gyakorlatilag minden pillanatban reagál a különböző útviszonyokra, a vezetési stílusra és a különböző tényezőkre. Mindeközben a rendszer egy olyan beállítást alkalmaz, ami a lehető legnagyobb élményt és tapadást kínálja számunkra, kezdve a lengéscsillapítással, ami szintén elektronikusan vezérelt.

Az Edition 50 névre hallgató exkluzív modellhez rendelhető az AMG DYNAMIC PLUS csomag, amivel még többet hozhatunk ki a csomagból. A gyártó két különleges fényezéssel várja a vásárlókat. Az egyik a grafitszürke szín, míg a másik kasmír fehér mangóra hajaz: jellegzetes megjelenés, fekete krómozott oldalszoknyák, díszlécek, diffúzor, kipufogóvégek…

Belül is a luxus és az elegancia fogad bennünket, kezdve a mikroszálas szürke kontrasztos díszvarrással, rajta az „Edition” felirattal.

mercedes-amg-gt-c-coupe (10)

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Cikk archívum...