A Daimler elnöke nem tart attól, hogy Trump rosszat tenne az üzletnek

Autó


fotó:Daimler AG
Hirdetés

Dieter Zetsche, a Daimler AG elnöke nehezen tudja elképzelni, hogy Donald Trump védővámokkal igyekezne lendíteni az amerikai autóiparon, hátráltatva az európai gyártókat, köztük a Mercedest. Beszélt a dízelmotorok helyzetéről és jövőjéről is, hangsúlyozva, hogy a piac stabil, továbbra is létfontosságú szereplő a technológia.

Hirdetés

Zetsche a Bild am Sonntagnak adott interjúban elmondta, „korai lenne válaszolni” a kérdésre, mi várható Trump győzelmét követően az európai gyártókra és magára a Daimlerre nézve. Szerinte nem feltétlenül egyezik meg az, ami elhangzik a választási csörtében, és az, ami azt követi majd.

Hirdetés

Esetleg Amerika előnyben részesíti a hazai termékeket? Erre azt felelte, „leginkább maguk az amerikaiak sajnálnák”, ha az USA úgy döntene, „protekcionizmust alkalmaz a hazai autóipar érdekében”. „Az USA és az egész világ jóléte a világszintű kereskedelem növekedésének köszönhetően létezik. Nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy büntetővámokat vezetnének be.”

Ami a dízelek helyzetét illeti az Amerikában, az öngyulladós motorok eddig is csak 1 százalékot hasítottak ki a piacból, míg Európában „továbbra is stabil a piaci részesedése”, mondta Zetsche. „Itt nagy értékkel bír a dízel, és becsléseink szerint a jövőben ez semmit sem fog változni.”

A VW-nél kipattant dízelbotrány ellenére úgy véli, hogy erős a dízelek piaci helyzete, nem ingott meg a vásárlók bizalma. „Az egész ágazatot rossz fényben tüntetik fel. Ezért is még fontosabb, hogy a termékekkel győzzünk meg: az új négyhengeresünk, az OM 654 már ma bizonyíthatóan teljesíti a tervezett EU-s emissziós értékeket, melyek szigorúbbak lesznek. Meggyőződésünk, hogy a dízelmotorok nélkülözhetetlenek, ha tovább kell csökkenteni a közlekedéssel kapcsolatos CO2-kibocsájtást.”

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
Le Mans és F1 keverékéből lesz az LMF1 – mi van?

Le Mans és F1 keverékéből lesz az LMF1 – mi van?

A Yasiddesign ismét szabadjára engedte fantáziáját, és a Porsche legendás 917-es modelljét ötvözte Forma-1-ből átmentett génekkel. Utóbbit tükrözik a kerekek, a széles első szárny és a hátsó légterelő. Túl...
Távozik a BMW főtervezője

Távozik a BMW főtervezője

Buzz

Az auto motor und sport megbízható forrásokra hivatkozva írja, hogy távozik a bajorok főtervezője, Karim Habib. Azt nem tudni, hol folytatja a libanoni származású dizájner.
Cikk archívum...