1000 munkahelyet teremt a Mission E a Porschénél

Autó


fotó:Porsche AG
Hirdetés

Miközben az elektromos autók térnyerése kapcsán azt hallani, hogy kevesebb humán munkaerőre lesz szükség, a Porsche első modellje növelni fogja a munkahelyek számát a cégnél. A márka vezére kifejtette, milyen filozófiával tekintenek előre a jövőbe.

Hirdetés

A Porsche is halad a korral: léghűtésről vízhűtésre álltak át, megjelentek a dízelmotorral hajtott típusok, a plug-in hibridek, és fejlesztik az első elektromos modellt, a Mission E-t. Oliver Blume úgy fogalmazott, minden piacon ügyelni fognak a megfelelő arányokra a hajtásláncok kínálatában.

Hirdetés

„Alaposan figyelni fogjuk az ügyfelek igényeit és minden piacon rendelkezni fogunk a megfelelő aránnyal – legyen szó belsőégésű motorról vagy plug-in hibridről”- felelte Blume az Automotive News Europe-nak. „Ennek ellenére arra számítok, hogy a jövőben jelentős részesedéssel bírnak majd az eladásainkban, két számjeggyel 2025-re”- jegyezte meg.

A Mission E lesz a hatodik modell a palettán, és közel állnak hozzá, hogy szinte minden évre jusson egy-egy nagy bemutató. A 48 éves CEO a következőket mondta a terveikről.

„Sok ötletünk van a jelenlegi kínálat bővítésére, például jövőre a Panamera új, kombiszerű felépítése”- mondta. „Ami a teljesen új modelleket illeti, kizárólag a Mission E-re koncentrálunk most, és majd látni kell, van-e értelme tovább bővíteni a kínálatot a következő évtizedben.” Blume azt is elárulta, hogy a Mission E révén több mint 1000 munkahelyet teremtenek.

A VW és az Audi is kénytelen volt kiszállni a motorsportból a költségcsökkentés miatt. Blume leszögezte, náluk nincs kilátásban ilyesmi.

„Nem, mi nem (tervezünk ilyesmit)”- szögezte le. „A Le Mansban aratott győzelmet követő hetek a legerősebbek voltak az értékesítés tekintetében a Porsche történelmében, szóval az ügyfelek értékelik a pályán elért sikereket. Ami ennél is fontosabb, hogy a motorsport egy hosszútávú befektetés, és rendkívül elégedettek vagyunk az eredményekkel.”

Érdekes: 1998 és 2014 között folyamatosan rekordéveket mutatott fel a márka, holott nem szerepeltek a motorsportban.

„Nagyon sok fejlesztést emelünk át a pályáról a közúti autókba, mint a Mission E 800 voltos technológiája”- jegyzete meg Blume. „Az endurance versenyzés a legjobb laboratórium, hogy extrém körülmények között teszteljünk innovációkat. Nagyjából csak a Le Mans-i 24 óráson annyi kilométert tesznek meg, mint az egész Forma-1-szezonban.”

Amennyiben a későbbiekben sem szeretnél lemaradni az autós és motoros világ híreiről, kérjük, lájkold az Auto-live.hu hivatalos Facebook-oldalát.
Hirdetés
4.9 másodperc alatt van 100-on a Kia Stinger GT

4.9 másodperc alatt van 100-on a Kia Stinger GT

A 2011-ben bemutatott GT tanulmány után a 2017-es Detroiti Autókiállításon a sorozatgyártásra kész változat is megmutatta magát. A modell a jelenleg zajló Szöul Motor Show-n is kiállításra került, közvetlenül...
Cikk archívum...